50 ccm

Patrzysz na posty znalezione dla frazy: 50 ccm





Temat: "Jednoslad" - magazyn dla laikow?
Ja tam lubię zarówno skutery (od 50 ccm do maxiskuterów), jak i klasyczne
motocykle. Mały skuter daje mi możliwość bezstresowego poruszania się po
mieście praktycznie przez cały rok, ale jazda na nim nie dostarcza takich
wrażeń jak ciężkim motocyklem. Motocykl to z kolei super sprawa od marca do
późnego listopada - służy mi do codziennego przemieszczania się z punktu A do
punktu B oraz do szeroko rozumianej rekreacji. Jednak w naszym klimacie ciężko
byłoby nim jeździć przez cały rok. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Skuterek z kardanem
Skuterek z kardanem
Hihi niedawno widziałem kosmicznie ciekawy motorek: Yamaha nie pamiętam
modelu, półautomat a właściwie luz i jazda, ww Kardan i nienurkujący przy
hamowaniu przód. Oczywiście 50 ccm. Robiony właściwie tylko na rynak
japoński, chyba z 10 w Polsce. Ślaczki na desce rozdzielczej,WYPAS ! Jest to
do kupienia za 1600 zł. NIe pamiętam przebiegu.
Pozdrowienia
Piotrmoto Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: rejestracja
rejestracja
Mam pytanie dot. rejestracji motoru o wiekszej poj. niz 50 ccm (125 albo 80)
na motorower. Wyczytalem na tym forum, ze nie jest to w pelni legalne
(przebijanie numerow albo lapowka). Czy w takim razie ida za tym jakies
wielkie korzysci? Nie mam na mysli nie posiadania prawka kat.A. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Gdzie po "nowy" sprzęt???
Zdecydowanie polecam zakup we Wloszech a zwlaszcza 50 ccm. Od 1 lipca
wprowadzono tam zakaz uzywania pojazdow o poj 50 ccm (skutery, motorowery) dla
osob nie posiadajacych prawa jazdy!. Nastapila masowa wyprzedaz przez mlodych
Wlochow tych pojazdow bo malo kto ma tam prawko. Zwlaszcza mlodziez ponizej 18
lat.W tej chwili mozna kupic 50 tke za doslownie czapke sliwek lub paczke
fajek. Nie zartuje.
Pozdrawiam
Romek Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Odcholowali mi motorek !
Jakies dwa lata temu syn probowal przed garazem enduro 50 ccm. Motorek nie byl
rejestrowany bo przeznaczony byl do treningow na torze. Poniewaz halas troche
przeszkadzal pewnemu dzialkowiczowi (dawny ormowiec) z pobliza
zrobil "uprzejmie donosze".
Przyjechali od razu z laweta. Zabrali, parking 200 zl, brak OC to skierowali do
funduszu gwarancyjnego. Nie pomogly tlumaczenia ze to motor nie przeznaczony do
jazdy po droga publ. Fundusz Gwarancyjny -700 zl kary. Ekspertyza (90 zl)
rzeczoznawcy ktora wyslalem do Funduszu twierdzila dokladnie to co ja mowilem.
Nie pomoglo. Razem impreza 700+200+90=990 zl.
Za trzy miesiace tych dwoch funkcjonariuszy zlapano na korupcji i wylecieli z
policji :o)). Dostali po dwa lata w zawieszeniu:o))
Sprawiedliwosc musi byc , a co:o))
Pozdr
Romek Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: prawo jazduy na motorowery <50 ccm
50 ccm to 50 ccm wiec jezdzisz na karte rowerowa...fabrycznie motorki sa
zblokowane do 45 i dlatego sie policja nieczepia!!tylko zeby cie niezlapali za
szybka jazde bo wtedy bedzie gorzej...cos mi sie wydaje ze w razie watpliwosci
zabieraja dowod i kieruja na przeglad...
benek187
Pozdro... Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: sonda-nie sciemniac!!!:))
M.in. ze względu na nasz klimat mam 2 jednoślady z silnikiem: maszynę sportowo-
turystyczną 600 ccm oraz skuter 50 ccm, który służy mi właśnie do zimowych
przejazdów. W zimie też trochę latam motocyklem, ale dużo więcej skuterem (w
sezonie te proporcje się odwracają). Tym drugim to jeżdżę naprawdę niezależnie
od panujących warunków atmosferycznych. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Skuter a prawo jazdy
witam - podobne pytanie mnie gnebi - kupuje powiedzmy uzywany motorek 50 ccm i
chce go zarejestrowac jako motorower. jak udowodnie, ze v-max to te 45 km/h?
czy nie musze udowadniac, bo pojazd ma juz swoj motorowerowy dowod
rejestracyjny (czy jak to sie fachowo nazywa?!?), wiec znaczy to, ze poprzedni
wlasciciel zalatwil formalnosci?
a co sie stanie, jak zaloze pakiet powiekszajacy pojemnosc do 70 czy 80 ccm?
nic nie mowie i wszystko jest git?
zauwazylem tez, ze niektore ogloszenia podaja "125 ccm zarejestrowane jako
motorower". jak to mozliwe? jakies lapowkowe klimaty w to wchodza, czy to jest
tez kwestia mocy silnika?
dzieki za odp, pozdrawiam
k Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Aprilia Tuareg - tak czy nie? (np. do jagiela500)
Aprilia Tuareg - tak czy nie? (np. do jagiela500)
witam - wiem, ze niektorzy z was, np. jagiel500, przez kilka lat ujezdzali
aprilie tuareg 50 ccm, a ja niedawno natrafilem na ogloszenie o sprzedazy
takiego sprzeta. jade go obejrzec dzisiaj lub jutro ale zastanawiam sie, czy
tak stary sprzet (1989 rok) ma jeszcze jakikolwiek sens - chcialbym na tym
pojezdzic z rok, zobaczyc czy mi sie podoba i wtedy ewentualnie zrobic kat. a
i kupic cos wiekszego, np. uzywanego transalpa czy tenere.
i tu pyanie: na co powinienem zwrocic uwage ogladajac tego tuarega (wiem
generalnie na co patrzec przy moto)? czy cos jest szczegolnie istotne przy
tym konkretnie modelu? no i zastanawia mnie tez sprawa zawieszenia, bo o ile
silnik, opony itp. sa czesto po wymianach/remontach, to nie wiem jak moze sie
zachowywac tak stare zawieszenie, a to przeciez podstawa bezpieczenstwa.
jezeli nie bylo ono jeszcze ruszane, to czy powinienem cos w tym wymienic po
ewentualnym kupnie (cale amortyzatory, plyny, uszczelki - znam sie na tym
tylko w rowerach gorskich...;)
bede bardzo wdzieczny za kilka rad
kokon Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Jakie mieliscie obrazenia po upadku?
ja od roku jeżdzę po ulicach ogarem 200 (50 ccm) i miałem jedno zajście.
kawałek za miastem (Lublin) podczas wyprzedzania zepchnął mnie z drogi jakiś
koleś. zechałem na pobocze i gleba. koleś jakby nie zauważył... miałem lekkie,
powierzchowne obrażenia. motorower cały, więc nie miałem innego wyjścia,
odpalanie i do domu. jeśli miałbym przestać jeżdzić po nawet grożniejszym
wypadku to bardzo dużom bym stracił. od wypadku do ponownej jazdy minęło 5
minut :-)) przeszkody są po to, aby je pokonywać Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: przebieg skuterów
Na pewno prędzej kupiłbym 10cioletni skuter z przebiegiem 33.000 km, niż taki
sam z rzekomym przebiegiem 3000 km. W pierwszym przypadku istnieje przynajmniej
spore prawdopodobieństwo, że sprzedający jest uczciwy; poza tym zajechany
silnik 50 ccm można w miarę łatwo wymienić na 70tkę/80tkę Malossiego czy
Polliniego i mamy skuter prawie nowy. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: R1 CZY R6??
R1 CZY R6??
Mam do was pytanie, może mi poradzicie. Chce na przyszły sezon zmienić
maszyne, dotąd 2 lata jeździłem crosem 50 ccm 2T 15 KM, Jazda nim już mi sie
znudziła, już dawno wykorzystuje ponad 100% :) jego mżliwości. Dorywczo
jeździłem a raczej miałem sporo okazji sie przejechać różnymi 600, 750, 1000.
Myśle o R1 lub o R6 i nie wiem który wybrać i który rocznik każdego z tych
dwóch jest najlepszy, cena w granicach 25-30 tys. Po prostu na którym bede
miał większą przyjemność z jazdy, czy R1 nie jest za silne. Proszę o radę. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Pierwszy motor na A1
Gdzies ostatnio byl watek jak podrasowac suzuki chyba to poszukaj.
Jak na przyklad na polski rynek wchodzi dajmy na to Honda NSR 125, ktora ma
seryjnie te okolo 28 KM to musi byc zblokowana do 16 KM. Tak samo jest z
motorowerami. W swietle polskiego prawa motorower to jednoslad o poj. do 50 ccm
i prędkosci maksymalnej nie przekraczajacej 45 km/h. Dlatego musza byc
zblokowane zeby tej predkosci nie przekroczyc (bo silnik w wiekszosci na to
pozwala). Sa blokady na kolektorach ssacych, na wydechu, na gazniku itp.
Pozdrawiam!
mateuszm Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Jaki motor...
Jaki motor...
Witam potrzbuje pomocy. Chcę zacząć jeździć na motorze ale niewiem co wybrtać
szukam coś o pojemności 50 ccm. Słyszałem że do nałki są dobre crosy a co wy
polecacie ?

p.s
( szukam coś w granicach 3000 zł )

Dzięki pozdro. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Z 50 NA 600
Z 50 NA 600
Cześć! Mam pytanie. Cz przesiadka z 50 ccm na 600 typu YZF R6, GSX R 600 może
się źle skończyć?? Do teraz jeździłem na Crosie 50 ccm wyczynowym i
wykorzystywałem już dawno 100% jego możliwości i było to już nudne. Myślicie
że poradze sobie z np. YZF R6, bo zamierzam sobie taki kupić?? Pozdrawiam! Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: WFM
wersja 50 ccm 3 000,00 zł

wersja miejska 4 200,00 zł

wersja terenowo-szosowa 4 350,00 zł

wersja sportowa 3 500,00 zł

wersja trialowa 4 200,00 zł


CIEKAWE JAK WYGLĄDA TA TRIALÓWKA :] Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: nowy....ale jaki motor na początek!?
Mnie nie musicie przekonywać bo sam zacząłem (tzn. przesiadłem się z 50 ccm) od
250 i nie żałuję... uważam że bardzo dużo się nauczyłem... taki motocykl bardzo,
bardzo dużo wybacza... :D nie zaczynałem od 600 jako pierwszego, większego moto,
mimo że jeżdżę na dwóch kołach od 10 roku życia... i jeździłem na wielu
maszynach... po Hondzie 250 przychodzi czas na Suzuki GSX-R 600/750 :)
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: MJ ostrzega! Zdenerwowaliście mnie!
Wszystkie skutery sprzedawane w Polsce sa z importu. I jako takie
konstrukcyjnie dostosowane sa do przepisow krajow pochodzenia. Nie da sie ukryc
ze przepis o predkosci 45 kmh na motorower jest w Polsce archaiczny. kiedys
produkowalo sie polskie motorowery i one byly dostosowane konstrukcyjnie do
takiej predkosci. A do czego prowadzi zablokowanie skuterka 50 ccm ktory
oryginalnie powiniem miec wieksza predkosc i moc? Do niebiezpiecznych sytuacji
w ruchu gdzie wszystko inne jest szybsze. Czasami nawet rowery. Jako skrajny
przyklad podam znajomego ktory zalozyl wypozyczalnie skuterow w Szklarskiej
Porebie.. O malo nie zbankrutowal na poczatku. Po paru dniach ludzie
stwierdzili ze to jakies nieporozumienie bo oni chcieli spokojnie pojezdzic po
okolicy a musza sie odpychac nogami. Wszystkie trzeba bylo odblokowac bo pod
najmniejsza gorke nie mialy sily podjechac. Lokalesy na starych rometach lepiej
darli pod gore. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Skuter - dwusów czy czterosów?
OCZYWIŚCIE 4T robi brum-brum - a 2T robi bzzzzzzz. (Komuś się coś z tym rasowym
brzmieniem dwusuwa poplątało).
Większość skuterków 50 ccm ma dwusuwy, dlatego robią bzzzzzzzz i nazywane są
czasem bzyki... (na dodatek silniki skuterów pracują na wysokich obrotach, więc
tym bardziej bzzzzzzyczą) - co niektórych to bzzzzzzyczenie denerwuje hehe.
Pozdrawiam i brum-brum i bzzzzzzz Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Dostałam zadanie bojowe
popieram zygmunta-
scarabeo w dobrym stanie mozna dostac za 2600-3000 zeta
Skut jest brzydki jak noc w Leningradzie ( kwestia gustu of kors), konstrukcja
prosta ja cep - zero udziwnień, silnik Minarelli, wiec z czesciami nie ma
problemu. Mozna trafic na starszy egzemplarz z bebnem hamulcowym z przodu (
wyjdzie jeszcze taniej w eksploatacji), duze koła dobrze sobie radza z dziurami.
Minusy - to ze wiekszosc egzemplarzy jest jednoosobowa, ale to chyba nie
przeszkadza kurierowi/dostawcy, za to dysponuje solidnym wspornikiem siodła do
którego mozna dokrecic całkiem spory stelarz pod kufer bagazowy. Kiedys
pracowałem w jednym z komisów motocyklowych i tam robiliśmy takie rzeczy.


Oficjalnie 50 ccm moze jeździc każda osoba pełnoletnia, pod warunkiem ze pojazd
nie przekracza predkosci 50 km/h. W praktyce to wszytkie 50ccm są sprzedawane
jako zblokowane do w/w predkosci , a po badaniu technicznym przywraca im sie
pełną moc. Nalezy pamietac ze jak niebieski bierze na suszarke nalezy zwolnic
do 45 km/h, bo jezeli udowodni ze sie jechało szybciej to skieruje na badania
technicze, lub jak bedzie bardziej upierdliwy to każe odholowac na parking i
wlepi mandat za "nie manie" prawka kat.A.

pozdrawiam
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Motorower 50 ccm- czy w Unii podlega rejestracji?
Motorower 50 ccm- czy w Unii podlega rejestracji?
Witam, w Polsce motorowery z silnikiem 50 ccm muszą być
rejestrowane, tabliczka a jak to jest w Unii? zainspirowała mnie do
pytania duża ilość motorowerów na aukcjach bez dokumentów."Wędki"
czy kupujący ma walczyć o równe prawo we wszystkich krajach Unii:) Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: dwusuw czy czterosów
dwusuw czy czterosów
Prosba o porade - jest powaznym tatusiem, ktory musi dojezdzac w duzym miescie
do pracy i dziecko do szkoly podwozic. Zadnych szalenstw, zadnych wyscigow,
liczy sie solidnosc wykonania, niezawodnosc, niskie koszta eksploatacji, ew.
ekologia. Wlasnie wybieram dla siebie skuter i prawie sie zdecydowalem na
yamahe neo's, 50 ccm. Tyle, że wyboru jest albo dwusuw, albo czterosuw.
Różnica w cenie jest niewielka.
Co byście polecali biorąc pod uwagę takiego użytkownika jak ja? Jakie zalety
ma dwusuw w porównaniu czterosuwem? W czym tkwią zalety czterosuwa?
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: do redakcji
Ja również się zgadzam ,że takie coś trzeba tępić ,ale nie we wszystkich
przypadkach. Bo np. (tak mi sie wydaje) kolega który pyta co kupić jest
rozważnym człowiekiem i 125 cmm jako 50 ccm nie służyłaby mu do straszenia ludzi
po mieście ani pędzenie przez miasteczko czy wieś pełną ludzi ponad 100 kmh.
Jednak muszę stwierdzić ,że osoba ,która nie jest istotą nierozumną mogłaby
korzystać z takiej pojemności. Powiedzmy waży te 110 kg, weźmie osobę która waży
drugie tyle, jakiś bagaż, górka i koniec jazdy. A jak po prostu będzie się tego
używać "po Bożemu" to ja osobiście nie mam nic przeciwko.
Nawet nie wiecie jak mnie wkurzają dzieci na swoich supermaszynach bez prawa
jazdy. Nie popieram szybkiej, niebezpiecznej jazdy przez niedoszkolone
dzieciaki. Po prostu polecam 125 ccm tylko w tym przypadku. Ze względu na
odciążenie silnika ;)) Nie wiem czy zrozumieliście mnie , ale nie miałem nic
złego na myśli i też twierdzę,że 125 / 50 ccm to głupota w większosci przypadków. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: strasznie głupie pytanie
tak jak mówili poprzednicy do swojego lasu możesz wjechać, także bez
uprawnień możesz poruszać się na obiekcie zamkniętym ale jak
wyjedziesz poza to bez ubezpieczenia i stosownego prawka nieradzę.
No chyba że masz twardą dupę bo wszelkie kary pieniężne pokrywa
prawny opiekun (np.: rodzic). Jak chcesz śmigać na dwóch kółkach to
zrób kartę motorowerową i kup sobie enduro 50 ccm.
nara Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Głośność aż do bólu?
To jak ktoś ma 50 ccm to może lepiej w ogóle nie wyjeżdżać na ulicę? Albo jakiś
cichutką skuterynkę kupić i jeździć tak, żeby za bardzo się nie ujawniać? Akurat
z pustym wydechem ten motorowerek dużo fajniej chodzi(tak sie dziwnie złożyło,
że to czterosuw), nie wiem czy kiedykolwiek go słyszałeś. Pytałem tylko o poziom
głośności jaki jest dopuszczalny, a uwagi typu , że "to pośmiewisko" możesz już
dla siebie zachować;] Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: bielizna wiatroszczelna
Po pierwsze - dzień dobry-dobry wieczór (w końcu nie wiadomo kiedy to pójdzie)
bo to mój debiut na forum :)
Po drugie - jeżeli chcecie się pośmiać to proszę w domowym zaciszu a nie
publicznie, bo się speszę i zacznę jąkać :)
Po trzecie - dopiero mam zamiar zostać motocyklistą, ale pierwszy krok już za
mną, czyli egzamin wewnętrzny teoretyczny w ośrodku szkolenia :) A poza tym
kilka tysięcy kilometrów 3konnym pierdzikółkiem 50 ccm.

A w temacie. Ponieważ czekają mnie lada moment pierwsze jazdy motocyklem w
szkółce musiałem jakoś pomyśleć także nad taką bielizną. Kombinowałem,
główkowałem i wymyśliłem. Jakoś dziwnym trafem w marketach z gadżetami
sportowymi (GO Sport, Decathlon) są potężne wyprzedaże odzieży dla...
rowerzystów. O dziwo także "zimowej", więc niewiele myśląc kupiłem rowerowe
"lycry" - dopasowane, nieprzewiewne i ciepłe. I za zawrotne 69 zł. Mankament -
były damskie, i zostały wyposażone w "pampersa" w strategicznym miejscu. W
jeździe (przynajmniej na skuterze) nie przeszkadza, za to nabiał nie marznie :) Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Chopper
Chopper
Witam!
Koledzy i koleżanki, czy orientuje się ktoś może czym różnią się silniki 50
ccm i 110 ccm( chopperek i quad-chińskie). Chciałbym do swojego chopperka
założyć zestaw na 110ccm, liczę się jednak również z wymianą wału na jakiś
mocniejszy i oczywiście łożyskowanie. CZy zda to egzamin czy lepiej kupić cały
silnik? Orientuje się ktoś może czy rozstaw szpilek do cylindra i głowicy jest
taki sam jak w 50 ccm i czy przełożenia w skrzyni biegów wiele się różnią? Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Prawo jazdy na skuter
Gość portalu: LIder napisał(a):
> (...) A powinno być odwrotnie.Mam prawko
> kat.B C+E i D a za chwile nie będę mógł jechdzić jakimś małym
> skuterem chińskim skuterkiem do pracy.To jest chore tak jak nasze
> Państwo.

Z wielu postów wynika, czego potwierdzeniem jest także Twój, że
głównym problemem jest analfabetyzm i lenistwo. Kilka postów dalej
pisałem:

forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=508&w=79231237&a=80767122&t=1213707464368

i cytat dla leniwych:
szymon.dziawer napisał:
> Dyrektywa unijna 2006/126WE z 20 grudnia 2006 WYRAŹNIE mówi w art.
> 6 punkt 1 d):
> prawa jazdy wszystkich kategorii uprawniają do kierowania
> pojazdami kat. AM (czyli motorowerami do 50 ccm)

Jak widać z tą materią - niedoinformowanych malkontentów wygrać
niezwykle trudno. Coś gdzieś słyszał niedokładnie, ale mu się nie
podoba. Bo tak!

Szymon Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Prawo jazdy na skuter
Mieszkam w Niemczech od 19 lat, to co ludzie w Polsce pisza o
niemieckich przepisach to bzdury. Na dowod osobisty mozna jedzic
pojazdem typu Mofa, o v-max 25 km/h, i to tylko gdy jest sie
urodzonym przed 1.1.1965. Inni potrzebuja tzw. Mofaschein,
odpowiednik karty motorowerowej, ktory kosztuje ok. 100 EUR. Na
prawo jazdy kategorii B mozna jezdzic tylko motorowerami 50 ccm o v-
max 45 km/h, wyjatkiem sa ludzie ktorzy prawo jazdy otrzymali przed
1.4.1980, ci moga jezdzic na motocyklach do 125 ccm. Natomiast
ludzie nie majacy prawa jazdy kat. B musza miec prawo jazdy kat. M
by jezdzic motorowerem 50 ccm, to prawo jazdy to koszt ok. 600 EUR. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Prawo jazdy na skuter
grzegorz.strukowicz napisał:
> majac prawo jazdy kat B moge prowadzic 3.5 tonowy
> pojazd o nieograniczonej mocy, chocby 1000KM a mam nie miec prawa
> poprowadzic 50ccm pyrkawki?

Dyrektywa unijna 2006/126WE z 20 grudnia 2006 WYRAŹNIE mówi w art. 6
punkt 1 d):
prawa jazdy wszystkich kategorii uprawniają do kierowania pojazdami
kat. AM (czyli motorowerami do 50 ccm)

Co do automatycznego nabywania uprawnień A1 przez kierowców
posiadających kat. B - z informacji, jakie uzyskałem bezpośrednio z
MI wynika, że nie planują realizacji tego zapisu w Polsce. Z jednej
strony - szkoda, z drugiej - przemyślcie to. Czy naprawdę, z czystym
sumieniem możecie powiedzieć, że to do końca dobry pomysł, aby każdy
samochodziarz mógł jeździć małym motocyklem? Nasz system szkolenia
kandytatów na kierowców jest i może upośledzony, ale przynajmniej
wpaja jakieś podstawy. Czy to dobry pomysł pozwolić jeździć komuś,
nawet na motocyklu 125 ccm, kto nie wie, gdzie jest w motocyklu gaz,
a gdzie hamulec, za to umie zaparkować w kopercie auto? Ja mam
jednak mieszane uczucia.

Szymon Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Prawo jazdy na skuter
popadamy w paranoje, szukanie dziury w całym i kolejnych dziwnych przepisów w
niczym nie pomoże, karta motorowerowa musi być dla wszystkich chcących jeździć
na jednośladach do 50 ccm od 13-14 roku życia, ale podkreślam, jest to sprawa
najważniejsza w tym całym biznesie, karta ta, czy jak kto woli prawo jazdy
kategorii AM musi być łatwo dostępne, nawet łatwiej niż karta motorowerowa i
tanie, bez zbędnych opłat i przeciągania biurokracji w nieskończoność, wszyscy
tylko na tym stracą, a prawda jest taka że wszyscy chcący się poruszać po
drogach publicznych czy to rowerem, skuterem do 50 ccm czy motorkiem 125 ccm czy
wiekszym muszą przepisy ruchu drogowego znać, ale trzeba im udostępnić szybki i
łatwy sposób poznania tych przepisów, nie mówie oczywiście o banalnych pytaniach
itd tylko o rzetelnie załatwionej operacji szkolenia i przeegzaminowania z
przepisów w trakcie nabywania prawa jazdy kategorii AM, wtedy wszyscy będą
zadowoleni. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Prawo jazdy na skuter
osobiście uważam że kierowcy posiadający tylko kategorie B powinni mieć prawo
użuwania jednośladów zaliczanych do kategori AM, wiadomo, nic się nie zrobi ze
skuterami przerabianymi na pojemności 70-80 ccm bo równie dobrze możnaby to
robić z motorkami o pojemnościach 125 ccm, też da się wsadzić większy cylider i
tłok :) powyżej tych regulaminowych 50 ccm trzeba mieć albo A1 albo A, takie
jest moje zdanie. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: [KUPIĘ] Papiery do motoru Honda 125 lub 50 ccm
[KUPIĘ] Papiery do motoru Honda 125 lub 50 ccm
Witam! Potzrebuje kupić papiery do motoru do hondy 125 lub 50 ccm najlepiej cross... kontakt 606 85 85 40 lub po 20.00 635 19 53
lub GG: 88 33 145 i robnog@interia.pl PILNIE!!!!! lub coś z papierami np. ramę za małą kasę! Chyba kazdy wie o co chodzi:) Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: skutery
Yamaha.
Najlepsze skutery w klasie 50 ccm.
Chłodzenie WC i silnik podatny na modyfikacje daje piękne rezultaty.

CPI,Derbi.


To tez dobre firmy ;]
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: problem z rodzicami
Hmm...może twoi koledzy mają skutery. Przyjedz z jednym z nich do rodziców i pokaż skutera. Niech twój kolega wypowie o się w samych superlatywach i to raczej pomoże. Powiedz, że to pojemność 50 ccm więc jest bezpieczny i max prędkość to 55 km/h (wyciągniesz ze spokojem 70) Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Koszty
pojemnosc 50 ccm rok prod 2005 ,przebieg 5300km stan silnika raczej bdb ,kilka otarć na owiewkach , 2350zł moze jeszcze troszke spusci z ceny
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Jakiego Crossa polecacie kupić?
nie widzicie tego że kamils nie chce się przyznać ile ma wzrostu?? dla niego to tylko 50 ccm bo ma ok. 40kg i ok 150 cm wzrostu jak mi nie wierzycie to się go zapytajcie Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: szukam motorku :)
Dlaczego 125 ccm? Przecierz Simson (50 ccm) to całkiem poczciwa maszyna chyba że takie coś ci nie wystarcza dnia 25 Maj 2009 21:23, w całości zmieniany 1 raz Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Ogar 200 a 205
jestes wystarczający na ogara, bo to ma tylko 50 ccm Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: OC dla skutera
Jakie jest najkorzystniejsze OC na rynku dla skuterów do 50 ccm.
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Czy to prawda??
Że od nowego roku trzeba bedzie miec prawo jazdy na skuter?? bo cos mi mama mowiła ale czy to prawda ze nawet do 50 ccm trza bedzie robic prawko?? Mi sie zdaje ze to jakis kit!!
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Motorower 80 ccm ...
ale na allegro w opisach niektorych Hondach NS1 i Suzuki RG80 pisze "mozliwosc rejestracji na 50 ccm"
o co biega?
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Gilera DNA
to chyba czy na pewno? poczytaj na guglach mój sąsiad sprowadza motory itp mi osobiście sie nie podoba pojemność 50 ccm lepiej zacznij zbierać na auto niby jest zrywny ale 2-u sów i w dodatku dużo pali...
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Co wybrać ?

Chyba Aprilke ale ja bym wybrał HONDA NSR 125 staryyyy pozdro

Człowieku mam dopiero 14 lat A o ile się nie mylę to 125 ccm nie zarejstrowałbym na 50 ccm Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Poleccie
Mam do ciebie pytanie SemirGerkhan na co ma on go zarejestrowany ?? da sie na 50 ccm??
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Gilera DNA
Mi się nie podoba... Szczególnie przez to że ma automatyczna skrzynie... lepiej troche dołożyc i kupić jakiegoś ściga 125 ccm zarejestrowanego na 50 ccm
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Motorower Porada
No chinol ale jak chcesz, napisane ze 70km/h, ale po odblokowaniu. Wątpie zeby dali Ci odblokowanego z gwara. A w sklepie 50 ccm bez blokad z gwarancja hmm... musialbys pojsc pogadac i sie dowiedziec. Czasami przymkna oko, tak jak w kymco jak sie dobrze ustawisz. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Motor 125/50
NIKT NIE POMóGł!!
chodzi mi o to jak wyglada procedura przerejesrowania motoru z 125 na 50 ewentualne zdławienie silnika czy coś w warsztacie i podbicei papierów na 50 ccm. To ze sie da to wiem tylko jak... dnia 03 Sie 2007 21:49, w całości zmieniany 1 raz Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Skuter
na karcie motorowerowej możesz jeździc skuterem do pojemniości 50 ccm chyba ze kupisz o większej pojemnosci i zarejstrujesz na 50 ccm
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Rejestracja motoru 125 ccm na 50 ccm
A są dobre crossy 50 ccm?

No Gilery nie planowałem sprzedawać ale jak ktoś da dobrą cenę to sprzedam Jest zadbana, konserwowana na zimę, rocznik 2007 kupiony w lipcu, i ma przejechane 84 km Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Motory
Szukam fajnych motorow do 50 ccm. Dawajcie linki na allegro.
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Jakiego zakupić -->QADA / ATV<-- ??
Nie oplaca sie kupowac quada 50 ccm przeciez to bedzie malo jechalo ... kup sobie quada gdzies Raptor 200 ccm i do lasu a nie . albo kup sobie jakis motor yamaha , honda , suzuki ... crossa moze Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: skuter do 50 ccm
witam prosze o propozycje jakis skuterow ktore sa godne polecenia. co lepiej kupic normalny skuter czy moze gilere dna?
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: honda
mam pytanie mój kolega chce sprzedaćquada z silnikiem hondy 50 ccm i chciałbym kupić tego quada i jak bym go kupił ile mógłbym dostaćza ten silnik i ile dałbym za jakiśgorszy o pojemności przynajmniej 110 ccm
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: jaki jest najszybszy ścigacz w klasie 600tek?? prócz ducati

Hyabusa albo Dodge Tomahowk

kurde a ja myślałem że dodge tomahowk ma silnik 50 ccm XD Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Kupno motoroweru (cross)
A jak myślicie, że cross 50 ccm jak będzie się sprawować w terenie? Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Prawo jazdy w 2010 roku od 21 lat
teraz na dowod moge miec kazdy motor do 50 ccm? Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Prawo jazdy w 2010 roku od 21 lat

teraz na dowod moge miec kazdy motor do 50 ccm?

pod warunkiem że masz prawo jazdy kat. B lub jakieś inne... (tak twierdzi moj instruktor od prawka)

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Motor dla 14 latka
jawa 50 ccm. fajnie wygląda i mozna przygazować. albo ogar,
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: chopper 50
czy znacie jakies firmowe(suzuki, aprilla,honda)motory o pojemnosci 50 ccm??

nie interesuja mnie łosie kingroady itp.... Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: dowód
czemu ??? przeciesz na dowod mozna podobno jezdzic do 50 ccm ,skuterem przed policją?...
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Karta motorowerowa we Wrocławiu
w szkole się spytaj (2-3 gimnazjum chyba że masz fajną podstawówkę wtedy w 6 klasie możesz zdawać. Albo na policji.

skuter do 50 ccm
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Pytanie
nie mozna do 50 ccm ale jak masz 80 tke do mozesz ja zarejstrowac jako 50 tylko trzeba troszczke podplacic albo miec wtyki lekkie:D
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: PROSZĘ O POMOC
Jak by ktoś mógł mi pomóc to proszę. Poszukuje uchwytów do skutera takich metalowych żebym mógł kuferek podczepić z tyłu. MOZE KTOś COś ZNAJDZIE NA ALLEGRO. Bo niestety ja nie mogę. Uchwyty do noralnego skutera 50 ccm skuter rocket ale uchwyty mogą być każde byle by do skutera Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Skuter 50
Witam

mam zamiar zakupić skuter o pojemności 50 ccm z dobrymi osiągami . Do 4000 zl ewentualnie gdy będzie tego wart to mogę trochę dołożyć.
Proszę o pomoc w wyborze. Chciałbym żeby się wypowiedziały osoby które maja pojecie o skuterach.
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Kolejne pytanko do znawcow wiatrowych silnikow.
Moi drodzy jesteście w wielkim błędzie jeśli chodzi o to co nadaje się do przeróbek a co
nie. Cały amerykański tuning garbusowy stoi na silnikach z lat 60-tych, czyli tych z małą
pompą olejową i wałkiem rozrządu na 3 śrubki. Wałki Engle nigdy [!] nie występują w wersji
na nową większą pompę olejową. Ja mam np. taką kombinację: wałek Engle z kółkiem
montowanym na 3 śruby (stary typ) + pompa olejowa z silnika typ 4 z kwadraciaka. Pasuje
jak ulał a ciśnienie trzyma od 3,5 do 5 bar zimny oraz od 1,5 do 3,5 gorący (w zależności
od obrotów). Dostępne są też wzmacniane pompy olejowe na stary typ wałka rozrządu. Więc
nie ma problemu. Ostatnio zakładałem dodatkową miskę olejową i tu niespodzianka -
przedłużka do smoka olejowego na stary typ (cieniutka rureczka). Trzeba było przerabiać -
tzn. dorobić grubszą rurkę. Poza tym taki krótkoskokowy silniczek może mieć całkiem niezłe
parametry. Jakby rozebrać silniczki Porsche (boxerki sześciocylindrowe oczywiście) to
wszystkie miały stosunkowo krótki skok wału i dość dużą średnicę cylindra (wyjątkiem była
chyba pierwsza 2 litrowa szóstka). Żywotny to on może i nie będzie ale na pewno kopa
będzie miał. Jeśli chodzi o zestawy tłoków z przeznaczeniem na wał o skoku 69mm (1300 -
1600) to nie jest żadnym problemem obniżenie cylindra poprzez stoczenie go do odpowiedniej
długości. Ważne jest jedynie, żeby zachować wysokość nad tłokiem (tzw. deck height) na
poziomie nie mniejszym niż 1,5mm a do tego komorę spalania (chamber) w głowicy o
pojemności nie większej niż 50 ccm. Sporo dorabianek ale taki motorek da się zrobić. Może
być ciekawy efekt. Jeśli zaś chodzi o roztaczanie bloku to problem pojawia się dopiero
przy średnicy tłoka 94mm. Tam odległość od ścianki do szpilki osiąga minimum. A blok od
1200 i od 1600 jest dokładnie (!!!) taki sam więc no problem :-))). Życzę powodzenia w
walce :-))) Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Tanio w Link 4 ;-))))
TJE napisał(a):
Gdańsk, 60% zniżek, opłata jednorazowa za cały rok = składka 31,- zł.
Pojemność 50 ccm ;)

Pozdr

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Spalanie motorów


Ja mam dwa cylindry w zaleznosci od potrzeb :) Do rejestracji
wykorzystalem
ten 50 ccm :)


:)

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: "hibernacja" samochodu
R. pisze:


ja proponuje silnik od ogara - 50 ccm pojemnosci - latwo wrzucic pod
maske ;-)


Od biedy można trzymać w schowku przed pasażerem:)

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Bez prawka mozna jechac auteczkiem od 14 lat...
On Thu, 9 Jan 2003 19:04:04 +0100, "krzys_iek"

<krzys-iek@_spam-no_wp.pl wrote:
wszystkie dzieci zapraszam do zlozenia wniosku o azyl we Wloszech ;-)

Podali na polShit ze zezwolili na jazde takimi autkami ( Vmax = 45 km/h i
nic wiecej) w kraju
makaronu ( autka b. male, takie smarty ?).


Ej tam!!!
Motorower, to motorower. U nas tez w zasadzie kazdy gnojek moze. Tyle
tylko, ze u nas obowiazuje nie tylko 45 km/h ale i 50ccm, co juz moze
byc bardzo trudne do uzyskania, bo jakis rozsadny wehikul typu
dwumiejscowy gokart z buda i rama z katownikow, coby go na ulice
wypuscili, mniej niz 300 kg wazyc ni jak nie bedzie, a z 50 ccm to
duzo konikow sie nie wycisnie, nawet jakby dac kierowcy zasobnik na
kapuste kiszona, coby wypierdem sobie pomagal, to z miejsca raczej
ledwo drgnie. Bowiem nawet z niezla turbina trwaly silnik o tej
pojemnosci wiecej niz 5-7KM nie rozwinie. Gokardy w ujezdzalniach maja
silniczki po 200 ccm.

Co innego dowolny silnik, byle ponizej 45. Tylko kto i po co czyms
takim mialby po asfaldzie pomykac???

Wlochom nalezy sie duzo czysciochy z zupelnie innego powodu.
Wprowadzili 150km/h na autostradach. Doprowadzili tym w szczegolnosci
do wscieklosci Francuzow (nb. skrajnych debili, wystarczy spojrzec na
ich ostatnie regulacje typu 50+ i prawko szlus, albo cos zupelnie
ekstra, o czym dowiedzialem sie niedawno od goscia z Paryza --
kierowca zawsze jest winny, nawet jak pieszy wtargnal mu nagle na
czerwonym swietle). Wiec cieszmy sie z tego, ze mieszkamy w Polsce, bo
do debilizmu innych, choc nieprawdopodobnie to brzmi, to nawet tandem
Kolodek-Polinski maja jeszcze dluga droge.

Tomek

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych
witam
czy osoba która straciła prawo jazdy i ma zakaz prowadzenia pojazdów
mechanicznych , może użytkować skuter o pojemności do 50 ccm czyli taki na
który nie jest potrzebne prawo jazdy???
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: akumrator


brak akumratora;-)
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1106751


Mnie rozśmieszyło, jak na którejś aukcji gość sprzedawał skuter i napisał
"moc 50 ccm" :)

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: motocykl 125 cm na prawo jazdy samochodowe?


Czy to prawda ,że można jeździć 125ką do 14 KM na prawo kategorii B?


Oj chiba nie... Z moich skromnych informacji wynika, że jedynie do 50 ccm....
a więc w grę wchodzą jedynie małe "bączki"

Pozdrawiam

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Fiat 126 bis


---| Bodzio (<---"<bod@we.tuniv.szczecin.pl) wrote:
Bis ma 50 ccm wiecej od malucha wiec troche koni przybylo


O ile sie orientuje to dokladnie 1 (slownie: jeden) :)

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Ile ccm na cylinder?

Użytkownik Pawel <paw@dialcom.com.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a66b5d@news.vogel.pl...


| W kontekście rozmów o njamniejszej szóstce, przypomniał mi
| się niegdyś wyczytany wzorek, ze silnik benzynowy
| czterosuwowy powinien mieć cylindry o pojemności
| od 300 do 500ccm.

| Czy ktoś zna może uzasadnienie?

Ja znam!
Cześć, pozdrawiam grupę.
Jeżeli pojemność jednego cylindra jest mała, to mała jest średnica
cylindra
i nie ma miejsca na zawory-przez co spada napełnienie cylindra mieszanką,


Mnie taka argumentacja nie przemawia to do wyobraźni.
Powierzchnia głowicy maleje do kwadratu (druga potęga)
ale objętość (poj. skokowa) maleje do sześcianu.
W małych cylindrach łatwiej jest umieścić zawór o przekroju przelotu do
pojemności skokowej  z silnikiem o większej pojemności z cylindra.
Wielocylindrowość jest mechanicznie najprostszą formą wzrostu wysilenia
silnika. Zastosował to E. Ferrari w 12 cyl. silnikach samochodów
wyścigowych.
Mały cylinder ułatwia odprowadzanie ciepła a i średnia prędkość
tłoka jest mniejsza (przy tej samej skokowości).
Ja mając do wyboru zawsze wybrałbym silnik o większej liczbie
cylindrów. Tym bardziej, im więcej bym jezdził.
Rekord jaki znam to silnik Yamaha 2 cyl, 50 ccm moc 19 KM
przy 19000 rpm, obroty biegu jałowego- 14000 rpm.
Prędkość "motoroweru" 145 km/h. Ma 14 biegów.

Pozdrawiam
Tomek.

lub krótki jest skok tłoka, więc spada moment obrotowy. Jeżeli pojemność
pojedynczego cylindra jest za duża, obciążenia pojedynczego tłoka,
korbowodu
i wykorbienia na wale są duże i spada trwałość silnika.


Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: OC
CZE.mam jedno zasadnicze pytanie. dlaczego co roku za moje OC płace
coraz więcej.teraz płace 100zł za simsona s51(50 ccm poj. silnika).
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: OC

CZE.mam jedno zasadnicze pytanie. dlaczego co roku za moje OC płace
coraz więcej.teraz płace 100zł za simsona s51(50 ccm poj. silnika).

Ubezpiecz w PZU, mają najlepsze stawki dla jednośladów.

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: OC
rafi spłodził(a):


CZE.mam jedno zasadnicze pytanie. dlaczego co roku za moje OC płace
coraz więcej.teraz płace 100zł za simsona s51(50 ccm poj. silnika).


CZE.nie wiem

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Elastyczność a ilość zaworów na cylinder
Była ta kwestia poruszana.
Mogę dodać, że mniejsza elastyczność
(rozumiana jako stosunek obrotów mocy max. do
obrotów max. momentu) wynika
NIE z samej koncepcji 16 zaworów w silniku
4-ro cylindrowym a z założeń konstrukcji silnika
idącej w kierunku uzyskania możliwie
DUŻEJ MOCY  z danej pojemności skokowej.
Ten fakt powoduje, że w silnikach mających po
4 zawory na cylinder obroty max. momentu są
WYSOKIE (dla uzyskania większej mocy z danej
pojemności) i jest to zadecydowane przez
KONSTRUKTORA  silnika i odczuwać to można jako
spadek elastyczności silnika wielozaworowego.
Lepsze parametry ma dany silnik, gdy z tej samej
pojemności ma więcej cylindrów.
Przy takiej samej technologii silnik V6 będzie miał lepsze
parametry, niż rzędowa "czwórka" z tej samej pojemności
skokowej.
Jednakże warto stosować technologię 4 zaworów na cylinder.
Zwłaszcza tam, gdzie podatki od samochodu jest
związany z jego pojemnością skokową.
Przy niepełnym otwarciu przepustnicy moment
obrotowy w "czterozaworówce" będzie i tak większy
niż w "dwuzaworówce".
W USA na rynek miejscowy nadal produkuje się dużo
samochodów majacych silniki z 2-ma zaworami na cylinder.
Tyle, że tam silniki potrafią mieć 5500 ccm pojemności.
Za to pracują przy obr. max np. 2800 rpm, moment
ok. 400 Nm, a przebiegi silnika 300.000 ale mil!
Z drugiej strony:
największe wysilenie w silniku niedoładowanym (jakie znam)
to silnik wyścigowy motocyklowy Yamaha 50 ccm, 2
cyl, chł. wodą 19 KM przy 19500 rpm, obroty jałowe
12000 rpm. Skrzynka biegów wymaga 14 przełożeń....

Pozdrowienia.
Tomek.

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: kupie motorower
wiek9 lat
cena <900zl
pojemnosc 50 ccm
jakis komar lub motorynka
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Buraka na japońskim jednośladzie z silnikiem
Krzysiek Kiełczewski <kr@sail-ho.plnapisali:


A trzysta lat temu zapewne żadnego. Napisz lepiej ile mamy samochodów,
ile motocyki, ile trwa sezon motocyklowy i ile było wypadków z rozbiciem
na sprawców. Oczywiście informacją o bezpiecznej prędkości na drodze
osiedlowej też nie pogardzimy.


Acha, czyli motocykliscie mozna sypac zwir pod kola, bo wystepuje rzadko
w porownaniu do samochodziarzy? Samochodziarzy mozna nie pietnowac, bo
rocznie zabijaja kilkaset osob, ze juz to spowszednialo.
Rzeczywiscie, jesli motocyklista kogos zabije, to jest to na tyle rzadkie
zjawisko, ze moze byc sensacja...

Co do statystyk, jesli na sto wypadkow z udzialem motocyklisty tylko
kilka jest z jego winy, to chyba daje pewien obraz tego kto stanowi
wieksze zagrozenie. W tym zestawieniu liczebnosc motocyklistow nie ma
znaczenia.
I jeszcze jedno - podobnie wyglada sprawa wypadkow smiertelnych.
W 90% motocyklista nie ginie z wlasnej winy.
W takich okolicznosciach teksty o dawcach organow sa conajmniej niesmacze.
Ja nazwalbym je chamskimi.

Teraz o osiedlowych drogach. Oczywiscie nie pochwalam przeginania paly.
Ale trzeba tez pamietac, ze trzeba troche pojezdzic motocyklem, zeby miec
punkt odniesienia. bo zupelnie inaczej wyglada sprawa zza kierownicy
i z boku. Nieraz sam agresywny, sportowy styl motocykla wystarcza, zeby
obserwator zaklinal sie, ze moto prulo ponad setke, kiedy w rzeczywistosci
jechal 50. Sa tacy co twierdza, ze motorower o wugladzie GP, z silnikiem
50 ccm pedzil 150.
Przede wszystkim ogromne w porownaniu do samochodow
przyspieszenia sa bardzo sugestywne. Nie wybielam wszystkich
motocyklistow. Ale drazni mnie ich demonizowanie.
W rzeczywistosci odstaja od reszty, ale raczej (patrzac globalnie) w dobra
strone. Duze znaczenie ma pewnie to, ze to hobby a nie koniecznosc i przez
to umiejetnosci, pewnosc w poruszaniu sie po drogach sa znacznie wyzsze,
niz u samochodziarzy. Dochodzi do tego swiadomosc braku ochrony ze strony
puszki, poduszek powietrznych itd...

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: wypozyczalania skuterow - gdzie w Wawie
Pomozcie mi
potrzebuje wypozyczyc skuter lub jakiegoklwiek inne 50 ccm na jeden weekend
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Skutery we Wrocławiu
dzięki ale chińskie nówki odpadają, chcę coś kilkuletniego wyższej
klasy (jak na 50 ccm) ;)
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: skutery
Sergei Riaguzov napisał(a):


Hmm a tak z ciekawosci, czy na skuter potrzeba jakies prawa jazdy? Trzeba
na niego jakies pozwolenia?

I w ogole gdzie we Wroclawiu takie rzeczy nowe sie kupuje i ile kosztuja?

A uzywane?


Wszystko zależy od pojemności silnika danego pojazdu. Jeśli skuter ma
pojemność do 50 ccm to do prowadzenia takiego potrzebna jest karta
motorowerowa dla osób niepełnoletnich i dowód osobisty dla osób
pełnoletnich.

     Prawo o ruchu drogowym głosi, iż: Art. 87. 1. Kierującym może być
osoba, która osiągnęła wymagany wiek i jest sprawna pod względem
fizycznym i psychicznym oraz spełnia jeden z warunków określonych w pkt 1-3:

     1) posiada wymagane umiejętności do kierowania w sposób nie
zagrażający bezpieczeństwu ruchu drogowego i nie narażający kogokolwiek
na szkodę oraz wymagany dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania
pojazdem,

     2) odbywa, w ramach szkolenia, naukę jazdy odpowiednio
przystosowanym pojazdem pod nadzorem instruktora,

     3) zdaje egzamin państwowy odpowiednio przystosowanym pojazdem pod
nadzorem egzaminatora.

     2. Osoba niepełnosprawna pod względem fizycznym może być
kierującym, jeżeli w wyniku badania lekarskiego nie stwierdzono
przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem.

     3. Nie wymaga się uprawnienia do:

     1) kierowania rowerem, motorowerem lub pojazdem zaprzęgowym od
osoby, która ukończyła 18 lat,

     2) prowadzenia kolumny pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt.

http://www.skutery-tuning.pl/modules.php?name=testy_pojazdow
http://www.e-skuter.com/
http://www.scigacz.pl/
http://skutery.net/historia-skuter.asp?id=20
http://moto.allegro.pl/showcat.php?id=8663&order=t&view=gtext&gg=1

już więcej mi się nie chce....

ale najpierw odrób lekcje....
google twoim przyjacielem

R

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Ile Wam palą silniki 1.6?
polonez atu plus jarał w mieście 12 litrów,obecnie sierra 2 litry 125 koni beny
jara 12 a gaziku 13 przy jezdzie dosyc żwawej,a skuterek 50 ccm tylko 2 litry. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: jakie auto dla mlodej kobiety?
To zależy, jak ta kobieta jest młoda...
Ja mojej córci na 13 urodziny kupuje Ligiera 50 ccm.

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Clio Sport AWD 3.0
Ty gnido, zasada jest taka, że do 50 ccm się zaokrągla. Czyli silnik 899
oznacza się jako 0.9, a 846 ccm jako 0.8. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: samochód za 5000zł = Citroen BX ???
Za 5000 zl to ja bym kupił dobry skuter 50 ccm korzystając z jesiennych obniżek
cen.Samochód za te pieniądze to niemal pewna "skarbonka". Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: skuterek z uni
W Niemczech skuterki do 50 ccm nie sa rejestrowane - musza tylko co roku
wykupic tablice ubezpieczeniowe Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Do znawców kodeksu drogowego... Proszę o pomoc...
Do znawców kodeksu drogowego... Proszę o pomoc...
Witam. Pytanie to kieruje głównie do znawców kodeksu drogowego. Czy mając
skończone 16 lat moge już jeżdzić bez karty motorowerowej na skuterze 50 ccm ? Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: ścigacz 50cm3
a kogo chcesz ścigać z pojemnością 50 ccm? Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Sakd tanio sciagnac masyzne (moze bzc 50 ccm)
Sakd tanio sciagnac masyzne (moze bzc 50 ccm)
NA POMOC JUZ SALY SEZON KOMBINUJE I NIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Rejestracja Yamahy
W kodeksie nie ma wzmianki o mocy. Jako motorower traktowany jest pojazd
silnikowy, którego pojemność silnika nie przekracza 50 ccm i (podkreślam i nie
lub) rozwija prędkośc nie większą niż 45 km/h.
Szymon Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Pozdrowienia motocyklistów-lipa??
Co prawda jeszcze nie kupiłem synowi motoroweru, ale juak obiecalem to kupie.
Syn ma 15 lat. I teraz pytanie : czy on też powinien "maschac reką "??? Czy
trzeba miec motor o pojemnosci wiecej noż 50 ccm ? Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: prawo jazduy na motorowery <50 ccm
prawo jazduy na motorowery <50 ccm
jestem zainteresowany zakupem aprilki rs 50 o pojemności 50 ccm rozwijającej
prędkość 100 km/h i zastanawiam się jak to wygląda w świetle przepisów ??
czy jest mi potrzebne jakiekolwiek prawo jazdy ???
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: MOJ MOTOCYKLOWY START
A co tu pomagać, Ogar i NSR-ka to dwa światy. Tu 50 ccm, a tu 125 ccm, to tak
jak byś przesiadł się z roweru na Ogara. Odrobina szacunku dla maszyny, i trochę
zdrowego rozsądku i powinno się udać, na pewno się uda. Tak trzymaj. Do
zobaczenia na trasie. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Yamaha TZR 50
Siema ! Posiadam taką tzr'kę z 2003 roku jest naprawde super polecam. Extra
osiągi jak na 50 ccm, niezłe przyspieszenie i wiele innych zalet. Pozdrawiam ! Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Praca dypl. o motorkach;)
> Zmień promotora

Witka
Ja raczej zmieniłbym temat pracy. Dostaję wiele maili, odbieram mnóstwo
telefonów, w sprawie "dostałem temat pracy
zaliczeniowej*/semestralnej*/wy brałem sobie temat pracy magisterskiej* (*-
niepotrzebne skreślić) o rynku motocykli - albo czasem - o zgrozo - o rynku
SKUTERÓW w Polsce i nigdzie nie mogę znaleźć żadnych danych na ten temat.
Otóż nigdy nie spotkałem się z podobnymi danymi.
Jedyne, do czego mogę się odwołać, to moje własne doświadczenia i dane zbierane
z rynku co roku od 1998 roku. Są to jednak dane bardzo niedokładne i mgliste.
Nie wszyscy bowiem importerzy motocykli deklarowali rzeczywistą sporzedaż
jednośladów. Jedne firmy zaniżały te wartości - inne zawyżały - z tylko dla
siebie wiadomych przyczyn. Kilka firm zajmowała się nagminnie reeksportem
motocykli (uzuskiwała bardzo dobre warunki, ze względu na "trudny rynek" i
sprzedawała motocykle dealerom z Niemiec, Francji, czy Włoch - gdyż dla Polaków
motocykle mimo preferencyjnej ceny były i tak za drogie. Te reeksportowane
motocykle wstawiała jako wynik sprzedaży w Polsce - smutne, ale prawdziwe. Co
do wyników sprzedaży wielu firm nie mam zastrzeżeń - inne traktuję nieco z
przymróżeniem oka - ale tworzę te swoje tabele, które mimo wszystko obrazują
jakoś rynek motocykli.
Wracając do rynku skuterów - ciekawa sprawa. Wiele osób próbujących napisać
pracę na temat rynku skuterów nie zdaje sobie sprawy, że skuter wcale nie równa
sie motorower i odwrotnie. Takim tematem pakują się w niezłe bagno, gdyż o ile
dostaną wyniki sprzedaży z firm motocyklowych, to muszą odszyfrować, które 50
ccm są skuterami i które motocykle (pow. 50 ccm są skuterami).
Moja rada - zmień temat pracy.
Jeśli mimo wszystko będziesz chciał drążyć temat i natrafisz na jakieś ciekawe
i przede wszystkim wiarygodne dane - chętnie sie z nimi zapoznam. Z samą pracą
również.
Pozdrawiam
Szymon Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Kymco Bet& Win
gdzie mogę kupic w polsce grand dink 50 ccm???nie mogę znależc nawet
uzywanego!!!!piszcie na adres frankmcdaniel@wp.pl Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Quady- jak to jest?? :/
Quady- jak to jest?? :/
Mam zamiar kupic quada... Mam 13 lat wiec interesuja mnie tylko te o
pojemnosci 50 ccm. Jakie quady mozna zarejestrowac i jezdzic nim po drogach na
karte motorowerowa?? Prosilbym o linki do stron no i oczywiscie podanie ceny... :) Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: odzyskuję prawko po 2 latach
masz intercom, on jedzie za Toba samochodem i mowi Ci gdzie masz jechać. nie ma
50 ccm tylko są 125 i 250 ccm wiec jeśli zdajesz na A to dostaniesz jakąś
rozsypująca sie 250. i uważaj bo te ***** sie o wszystko na mieście czepiją :/
pozdro i życze powodzenia
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Jak przerejestrować 125 na 50 ?
wymien silnik albo cylinder i tlok na 50 ccm Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: czy trzeba prawko na skuter??
Jeżeli jesteś pełnoletni, to do poruszania się pojazdem jednośladowym o
pojemności do 50 ccm (i prędkości max 45 km/h) wystarczy Ci dowód osobisty.
Jeżeli jednak jest to większy skuterek (np jakaś 125) to już musisz mieć prawko.
Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Ile mozna wziac za Peugota Elyseo 50 ccm 2002 r. ?
Ile mozna wziac za Peugota Elyseo 50 ccm 2002 r. ?
Mam pytanko. Ile mozna wziac za Peugota Elyseo 50 ccm rocznik 2002 przebieg
6000 km, stan idealny? Kufer, szyba, immobilizer i elektr. starter. Jak
myslicie? Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Aprilia RS50 a wzrost
Ja bym nie radził kupować 50 ccm. Toż to niebezpieczne. Tak małym motorkiem nie
idzie wyprzedzić niczego, ani odjechać ze skrzyżowania. Jak już musi być małe,
to moim zdaniem lepiej wziąć 125 ccm. Zawsze troszkę bardziej komfortowa jazda. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Motorek
-Goha66 możesz mi przybliżyć procedurę rejestraci (ze szczegółami), bo mojom maszyne też trzeba będzie na 50 ccm
PZDR
THNX Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Rozpoczęcie przygody z motocyklami
Nie bede pisal co Ci sugeruje. Wiem swoje i nie lubvie gdy ktos mi mowi co jest
be, a co fajne.

Realia sa takie:
- mozesz jezdzic motorowerami, czyli wszystkim co ma max. 50 ccm. W wiekszosci
sa to skutery, ale motorower to klasa pojemnosciowa, a skuter to typ nadwozia.
Tego nie mozna utozsamiac.

- wszystko biegowe w motorowerze to ciagle latanie biegami i wrazenie udawania
czegos innego niz ten motorower jest

- skuter to przede wszystkim wygoda, praktycznosc, i nieprzecietna zwrotnosc.
na miasto super.

- na wieksze nie masz uprawnien. jak bedziesz mial mysl o nich. jezdzenie bez
prawka to rozne aspekty o ktorych sie nie mowi. To wcale nie jest powod do dumy
jak sie niektorym wydaje. Ale to np. sprawa sadowa jak spowodujesz wypadek, a
potem np. placenie komus zasadzonej renty dozywotnio. Nie czesto to sie zdarza,
ale konsekwencje moga byc bardzo przykre.

- na pierwszy sprzet nie sugeruje niczego co ma wiecej niz powiedzmy 70 KM. za
mocne. Nawet 40KM to juz duzo, a fun z jazdy nie pochodzi z predkosci tylko z
jazdy, choc wiele osob tego nie lapie.

- odradzam bardzo sprzety po reanimacji totalnej. powypadkowe czy starocie to
sprzet ktory moze i ma moc, jest duzy i silny i czasem ladny, ale
niebezpieczny, a na jednosladach rzadko miewa sie druga szanse po wypadku. Nie
warto.

- rzeczywiscie ciekawa opcja na poczatek sa jednocylindrowe enduro z silnikiem
okolo 400 ccm. latwe w prowadzeniu i daja sporo radochy. ale to musisz miec
prawko.

Zacznij jezdzic, ale pamietaj ze bakcyla nie lapia wszyscy. wiec nie lec od
razu na gleboka wode. Zamiast sie utopic w niej lepiej pomoczyc nogi w brodziku
i patrzec co dalej.

www.MotocyklMania.com
www.Skutery.net Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: morderczy skuter.
to bylo 50 ccm?
bo jak wyzej to powinien miec kat. A

no i czy pan policjant obecny wystawil mandat za szalencza jazde? Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Duży mały motor dla dużego gościa
Gość portalu: tatajacek napisał(a):

> "Tata, Ciebie też upośledziło ?
> ..."
> Dobre. :)
>
> Nie mnie uposledzilo tylko Ty nadinterpretowales i dopowiedziales
> sobie co chciales. Co zielony wyjasnil powyzej.
>
Tata,
myślę, że to Zielony nie dopowiedział. Wyjaśnienia złożył kapkę, troszkę jakby
poniewczasie. )))
Moja interpretacja to wynik doświadczeń. To i inne fora nie raz, nie dwa
widziały wyznania typu : " ratunku, wydzwoniłem/wydzwonił we mnie (niepotrzebne
skreślić) a ja nie mam prawka, olaboga co robić".
Albo teksty prasowe o nieszczęściach - najbardziej spektakularny to chyba o
chłopaku zastrzelonym przez policję. Straszne nieszczęście dla rodziny, a z
drugiej strony ta właśnie rodzina musiała sobie zdawać sprawę i akceptować jego
jazdę bez uprawnień. Dlatego sarkastycznie traktuję "Zielonego" bo jest na
dobrej drodze to podobnej wzmianki prasowej. Obrał złą kolejność. Tym bardziej,
że choppery 125 to nadają się do nauki jazdy słabiutko, szczególnie przy 192 cm
wzrostu.
Zielony - zakup enduro 50 ccm, np. Yamahę DT,najlepiej z kitem na 60 ccm i
odblokowaną, zawieszenia ustaw max wysoko i możesz jeżdzić bez prawa jazdy.
Będziesz wyglądał na tym znacznie lepiej niż na Marauderze 125 a do nauki lepsza
o niebo. Po kursie i egzaminie wybierzesz coś innego. Kasa nieporównywalnie
mniejsza. Radzę Ci to bo od czasu do czasu ujeżdżam dla zabawy DT50 mojego syna
(na codzień R1100GS ))), mam 185 cm wzrostu i naprawdę nie wyglądam jak na
składaku Wigry 2. Prędkości zawrotnych toto nie osiąga ale w lekki teren
spokojnie wystarcza i nawet na kostkowej oponie spokojnie lata 80/h. Serdecznie
polecam szczególnie w połączeniu z lekcjami w szkole jazdy.
> >>zielony
> sam sie zdziwilem, ale pisza o nich ludzie na forach dobrze
> www.bikez.com/motorcycles/kymco_venox_2007.php
> www.bikez.com/motorcycles/hyosung_aquila_250_2006.php
> jak ma byc custom i za mniejsze pieniadze. O kymco lepiej.
> No ale wiadomo, ze kazda myszka...

Tego cytatu nie rozumiem. Co ma wnieść do naszej dyskusji ?

Pozdrawiam
P. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Plebiscyt Motocykl Roku
Witam serdecznie. Jako osoba zainteresowana zwłaszcza tematem skuterów do 50
ccm, pozwolę sobie obarczyć komentarzem tą część plebiscytu.

Pierwsze miejsce. Derbi GPR Nude. Świetnie wygląda. Technicznie, jak na poczciwą
pięćdziesiątkę, niczego sobie. Wyciąga setkę po zdjęciu blokad, więc bardzo
dużo. Ale - TO NIE SKUTER! To motorower. Więc tutaj minus dla tych, co układali
treść konkursu.

Drugie. CPI GTR. Fajny, bo nie wygląda jak typowy "kibel". Ale - made in China,
silnik to chińska podróbka włoskiego Minarelli. Pomysł dobry, ale wykonanie -
nie. Może nie jest najgorzej, ale jego druga lokata jest niewiarygodna.

Trzecie - Yamaha Giggle. Owszem, fajny rollerek, ale... Kosztuje, jak na
pięćdziesiątkę, krocie, nie przedstawia wysokiego poziomu komfortu, nie da się z
niego zdjąć blokad przez wszechobecną elektronikę(która temu pojazdowi wcale nie
służy), a jedynym jego plusem jest bardzo duży schowek pod siedzeniem.

Ja wiem, że niejednokrotnie skutery pogardzane są przez użytkowników dorosłych
motocykli. Ale zamiast wpisać nazwę danego w Google zagłosowaliście Państwo
oczami, czyniąc plebiscyt, bynajmniej w pewnej części, groteskowym.

Wierzę, że czytają to także motocykliści. Chciałem Wam uświadomić, że wiele z
dzisiejszych nastoletnich użytkowników skuterowych 50-tek przesiądzie się kiedyś
na dorosły motocykl, tak jak ja, więc zamiast radykalnie odrzucać narybek
prosiłbym o zintegrowanie się z nim. Niech objawi się to w rutynowym
odmachiwaniu na gest pozdrowienia przekazywany nie tylko przez dorosłych
motocyklistów, ale także i skuterzystów.

Pozdrawiam serdecznie. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Chopper
Dzięki kolego. Właśnie też trochę poszperałem w Internecie i okazało się, że
otwór w karterach byłby za mały w 50 ccm. Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Prawo jazdy na skuter
mysle ze to jest głupota wprowadzic prawo jazdy na motorower do 50(ccm. W Niemczech mozna na dowod osobisty do 125(ccm) ale zobacz jakie sa drogi tam a jakie w Polsce. Moim zdaniem nasi ministrowie powinni zajac sie robieniem drog a nie wrowadaniem noeych prepisow!!! Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Śmiać się czy płakać, było Re: Harbour - Clipper XXI wieku
 "Jerry" <jpaw@ferrodo.com.plnapisał / wrote:

Użytkownik Lambach Bartosz <lamb@box43.gnet.plw wiadomości do grupdyskusyjnych


napisał:d6q15.5209$DC.114@news.tpnet.pl...Po przeczytaniu kilku wiadomości
mieszających [..]Prawda- podstawową wadą clipper'a jest jego prostota (wara wszystkim
domorosłymklepaczom od zaklętej świątyni programowania).  W każdej profesji można
wyraźnie odróżnić profesjonalizm od amatorszczyznyZ ta prostota to chyba przesada. Czy
tego typu narzedzie mozna uznac w tejchwili za proste jezeli naprzeciwko postawimy
jakis jezyk klasy wizualnej(tylko nie C). Moim zdaniem zarzut kompletnie nie na
miejscu. Kiedysnatomiast byla to jego wielka zaleta, bo proste programy w Clipperze
czestobyly bardzo dobre i szybkie  (jezelei przestrzegalo sie pewnych zasadobslugi baz
danych)- kolejną wadą jest powolność - zgoda.  Procedura wykonywana na danych w
sklepie lub małej hurtowni trwająca 3 sekundy, napisana w delphi bedzietrwała 5
sekund ( win!!! ), w oraclu 0.0001 s.  Ma to jakiś sens ? dużodoświadczeń mam w
hurtowniach średniej wielkości ( ok 2000 dokumentówmiesięcznie ) i nikomu tam nie
przeszkadza, że najdłużej trwająca analizanadwuletnich zbiorach trwa minuteZgadzam
sie ze to bzdurny argument. Clipper jest i moze wolny jesli chodzi ooperacje pamieciowe
(tablice,pliki tesktowe) ale przy aplikacji bazodanowejnie ma to specjalnie znaczenia.
Pisze naprawde rozne aplikacje i jakos nigdynie byl to dla mnie problem. Zreszta
porownywanie Clippera z serwerami bazydanych to jakies pomylenie pojec. Na DBFCDX
chodzi rewelacyjnie. Jezeleiktos mowi ze Clipper jest wolny to nie wiesz np. czy gosc
nie uzywa NTX-ow- martwy język... mam trochę wątpliwości przeglądając oasis, grupy
dyskusyjne, całą masę bibliotek, nowych RDD (nawet do oracla, ADS, sql ) -aw
ostatnich wiadomościach e-mail, html itd.   W ten sposob już od dawnanieCA ale caly
świat ( oczywiscie kliperowy ) rozwija dalej małego kliperka.Oprojekcie Harbour nie
wspomnę.  Jeżeli ktoś tego nie widzi, to powinienudaćsię do okulisty.Nic dodac. O
smierci Clippera sluszalem juz wielokrotnie, tylko jako nasiklienci nie chca go
pogrzebac. Znam troche przypadkow, gdzie klient majacserwer Oracle wymyslil sobie ze
stacje chce miec w trybie tekstowym. I ma(Clipper+Mediator+Oracle)- wada kolejna -
niestabilność baz danych... bez komentarza.  zdarza siesypanie indeksów, choć -
szczerze - przez ostatnie 7 lat instalowaniawłasnych kliperkowych programów ani razu
nie musiałem odbudowywać nagłówkadebeefa.  A miałem już co najmniej kilka przypadków
totalnego posypaniasiębetriev'a ( programy klientów)Patrz wyzej, cos za cos, wszystko
kosztuje| Nie bedę w żadnym wypadku wmawial nikomu, że najlepszym rozwiązaniem dla
banku handlowego jest program w clip.  trzeba na to jednak spojrzecrealnie.Program w
tym języku może kosztować np 2-4 tys zł ( nie mówiąc nawet oproduktach duzo tańszych
).  Jeżeli znajdę dobrego klienta, to i tak mojapropozycja 10 000,- w porównaniu do
150 000.- "bo na oraclu" przebija jenagłowę.Nasze oprogramowanie pracuje od 10 lat u
kilkuset klientow, liczba modulowprzekracza 50. Wyobraz sobie przepisac to wszystko od
razu na inny jezyk.Wyjsciem jest zmiana motoru bazy danych na Oracle czy MS SQL
(umozliwia toserwer Mediator firmy OTC).Pewnie ze z czasem i tak wszyscy bedziemy
musieli przejsc na Windows.Jerry

Dla mnie to jeszcze jedna dyskusja z serii: "...O wyższości świąt Wielkiej Nocy nad
świętami Bożego Narodzenia..."

Nie można robić takich porównań. Porównanie Oracle z Clipperem, to tak jak porównywać -
nie wiem - motorower Komar i motor Hondy lub Yamahy o poj. 1500 ccm. Czy to oznacza, że
nie należy robić jednośladów o poj. 50 ccm ? Cała Europa z basenu morza Śródziemnego na
nich jeździ (patrz skutery Piaggio, Vespa i inne)

Proponuje na problem popatrzyć od strony języka komunikowania się z bazą. Standard
dBase nie jest tak uniwersalny jak SQL ANSI

Krzysztof Malinowski

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Temat: Elastyczność a ilość zaworów na cylinder

On Sun, 3 Dec 2000 07:07:03 +0100, T.Ogieniewski wrote:
Była ta kwestia poruszana.
Mogę dodać, że mniejsza elastyczność
(rozumiana jako stosunek obrotów mocy max. do
obrotów max. momentu) wynika


Elastyczność momentu obr. to Mmax do momentu przy mocy max
To co podałeś powyżej to wskaźnik elastyczności pręedkości obrotowej.
Elastyczność całkowita to iloczyn tych oby wskaźników, więc analizowanie
tylko jednego jest imho nie do końca słuszne.


NIE z samej koncepcji 16 zaworów w silniku
4-ro cylindrowym a z założeń konstrukcji silnika
idącej w kierunku uzyskania możliwie
DUŻEJ MOCY  z danej pojemności skokowej.


16 zaworów poprawia współczynnik napełnienia -rośnie ciśnienie użyteczne,
moment i moc.


Ten fakt powoduje, że w silnikach mających po
4 zawory na cylinder obroty max. momentu są
WYSOKIE (dla uzyskania większej mocy z danej
pojemności) i jest to zadecydowane przez
KONSTRUKTORA  silnika i odczuwać to można jako
spadek elastyczności silnika wielozaworowego.


No i jest to spadek elastyczności, ale wartość momentu może być większa.


Lepsze parametry ma dany silnik, gdy z tej samej
pojemności ma więcej cylindrów.
Przy takiej samej technologii silnik V6 będzie miał lepsze
parametry, niż rzędowa "czwórka" z tej samej pojemności
skokowej.


To już jest inna bajka - więcej cylindrów umożliwia np. stosowanie
mniejszego koła zamachowego, nie ma problemów z wyrównoważeniem


Jednakże warto stosować technologię 4 zaworów na cylinder.
Zwłaszcza tam, gdzie podatki od samochodu jest
związany z jego pojemnością skokową.


Dawno temu w Anglii był podatek od średnicy cylindra, co zaowocowało
silnikami z kosmicznie długim skokiem tłoka, żeby zwiększyć pojemność.
4(5) zaworów jest lepsze niż 2 i już :-)


Przy niepełnym otwarciu przepustnicy moment
obrotowy w "czterozaworówce" będzie i tak większy
niż w "dwuzaworówce".


Różnice mogą być minimalne, bo opory przepływu na przepustnicy mogą być na
tyle duże, że liczba zaworów nie będzie miała większego znaczenia, ale przy
"cegle na gazie" oczywiście tak.


W USA na rynek miejscowy nadal produkuje się dużo
samochodów majacych silniki z 2-ma zaworami na cylinder.
Tyle, że tam silniki potrafią mieć 5500 ccm pojemności.
Za to pracują przy obr. max np. 2800 rpm, moment
ok. 400 Nm, a przebiegi silnika 300.000 ale mil!


Ameryka zawsze miała tańsze paliwo, a sprawność obiegu silnika z zapłonem
iskrowym zależy właściwie wyłącznie od stopnia sprężania i dlatego reszta
świata kręci ile może z 1ccm, a oni mówią "There's no repalcement for
displacement" - i wg. mają rację ;-) (patrz sig)


Z drugiej strony:
największe wysilenie w silniku niedoładowanym (jakie znam)
to silnik wyścigowy motocyklowy Yamaha 50 ccm, 2
cyl, chł. wodą 19 KM przy 19500 rpm, obroty jałowe
12000 rpm. Skrzynka biegów wymaga 14 przełożeń....


8-) no to nieźle dali czadu z tymi 12000 "wolnych" obrotów....

Przeglądaj resztę wypowiedzi



Strona 2 z 2 • Znaleziono 236 postów • 1, 2
Copyright (c) 2009 elkasamelka | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.